חשש בישראל: נאומו של נתניהו בקונגרס יהפוך ללא רלוונטי

שמואל וייס No Comments on חשש בישראל: נאומו של נתניהו בקונגרס יהפוך ללא רלוונטי
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביום ג' הקרוב 3/3/15 צפוי ראש הממשלה לנאום בקונגרס נגד ההסכם המתגבש בין המעצמות לאירן, למרות ההתנגדות הנחרצת מצד הבית הלבן לנאום והחרמתו על ידי סגן הנשיא ביידן ועשרות סנטורים בעיקר מהמפלגה הדמוקרטית, התעקש נתניהו שלא לבטל את הנאום המתוכנן.

בימים האחרונים הוחרפה המתיחות בין הבית הלבן לראש הממשלה, כאשר היא הופכת גם לעימות פנימי הן בארה"ב והן בישראל. היום נחשף כי בעוד שנתניהו נערך לטוס ולנאום בארה"ב בפני הקונגרס, האמריקאים מגבירים מאמץ להגיע להסכם מסגרת עם האירנים עוד קודם לכן. כך שנאום ראש הממשלה עלול להפוך לחסר השפעה על ההסכם המתגבש.

לטענת נתניהו ההסכם המתגבש הוא הסכם גרוע ומסכן את ישראל והמערב, ולכן אין הוא יכול לדחות את נאומו על רקע הבחירות בישראל היות שיש רק עוד חודש של מו"מ עד להסכם. בימים האחרונים נחשפו פרטים מסוימים מתוכן ההסכם המתגבש, בין היתר נחשף כי תהיה הקלה בכמות הצנטריפוגות ובאורך התקופה בה אירן תוגבל מפיתוח צנטריפוגות.

פרטים אלו חיזקו את המצדדים בעד נאומו של נתניהו למרות המתיחות עם הבית הלבן, בעוד שבממשל הכחישו בתוקף את הידיעות הללו וטענו כי הן מגמתיות. חברת הכנסת, מירי רגב, החברה בוועדת חוץ וביטחון, הבהירה בשיחה עם קול-חי כי "נאומו של ראש הממשלה עדיין רלוונטי גם לאחר הסכם המסגרת המתגבש, והוא נועד לגרום לחץ על המדינות המנהלות את המו"מ עם אירן ובראשם ארה"ב למנוע הסכם גרוע ומסוכן, והנאום עדיין אפקטיבי גם לאחר חתימת הסכם מסגרת כזה או אחר".



0 תגובות